אל תירא ישראל • צפו: שביתת עובדים במשחטת אור יהודה

שלמה בן יוסף | צילום: חדשות 24 1 Comment on אל תירא ישראל • צפו: שביתת עובדים במשחטת אור יהודה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וועד העובדים במשחטת הל יסכה באור יהודה המאוגדים איגוד בשוחטים והבודקים הארצי(איגוד שו"ב) בכוח לעובדים, משבית את פעילות השחיטה במפעל החל מיום שני (י' באדר 10.2.14). העובדים מוחים על סירובה של ההנהלה לקבל את הנחיות בית הדין לעבודה בתל אביב (19.1) ו- (27.1) לפיהם מחויבת החברה להחזיר את העובדים לעבודתם המקורית ולשבת עימם למשא ומתן (החלטה מצ"ב). כזכור, הפנייה לבית הדין נעשתה, בעקבות סירוב ההנהלה להכיר וועד כוועד יציג , וסירובה לשבץ את העובדים המתאגדים, לעבודה.

למעלה משבועיים לאחר הדיון השני בבית הדין, ולא זו בלבד שהנהלת המשחטה אינה מקיימת את פסק הדין, אלא שחלק ניכר מהעובדים טרם קיבל את משכורת דצמבר ! בנוסף הנהלת החברה מנסה להחליף מדי ערב את השוחטים מועסקים על ידה בשוחטים חלופיים. זאת, בניגוד לחוק האוסר להחליף עובדים שובתים(חוק הסכמים קיבוציים) ובניגוד להלכה:" כשממנים שוחט ובודק עפ"י הסכם הרב ומעמד אנשי העיר, והתחייבו לשחוט אצל שוחט ובודק זה ללא זולת ולשלם לו שכר קצוב. אסור לשוחט אחר להשיג גבולו. ואם בא שוחט אחר להסיג גבולו ולקפח פרנסתו הוא רשע. ואסור לאכול משחיטתו ונקרא גזלן ומוציאים ממנו שכר שחיטה שלקח כדין גזל גמור." (ספר בית דוד, הלכות שחיטה, סימן א', סעיף ה', סימן קטן ז').

למרות ניסיונות ההנהלה לשבור את שביתת העובדים, מצליחים העובדים לדבר אל ליבם של העובדים החלופיים ולשכנעם שלא לפגוע בפרנסתם. אמש אף נתקלו העובדים בגילויי אלימות כאשר דיברו אל מחליפיהם בדברי תורה ושירה.

"התנהגות ההנהלה לא ברורה" מבהיר איתמר פירחי המלווה את ההתארגנות מטעם כוח לעובדים. " זו הנהלה שמוכנה להפסיד כסף ולפגוע בפרנסתם שלעובדיה, במקום לשבת עימם למשא ומתן שנועד להבטיח בסה"כ את זכויותיהם".

אמש החריפה הנהלת החברה את צעדיה. סמס שנשלח אל העובדים מודיע לעובדים על כך שהם הוצאו לחופשה בתשלום ללא הגבלת זמן. "הנהלת המשחטה ממשיכה לבזות את החוק- מגיעות אלינו עדויות מהעובדים על איומים מפורשים- לאחר החופשה לא תעבדו כאן יותר. מובן שלא ניתן לכך יד. ההנהלה הזו טרם הפנימה שהשתנו כללי המשחק ועליה לכבד את החוק". מסכם פירחי.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא יאומן אנשים עבדו ולא משלמים משכורתם. יש על זה לאון מפורש על הלנת שכר שכיר